Förening Häljarp
Desighn bild

Värvningsmöte

Medlemsmöte 2023-09-19

Ordf. öppnade mötet och hälsade välkomna till höstens första möte. Hälsade även Detmar Whilborg och Jenny Simonsson välkomna.
Med applåder hälsade Bodil Karlsson fem nya medlemmar i föreningen.
Mötet behandlade skrivelser från Riks, Distrikt och Susanne Jönsson. Riks skrivelse handlade om 57,orna och att de nu får sin kompenstion, Distriktets skrivelse innehöll inbjudningar till ett antal funktions utbildningar främst inom data. Susanne Jönssons skrivelse innehöll ett erbjudande om att pensionärer får 10% nedsättning av måltider hos 2.ans brygga i Lundåkrahamnen.
Vi fick rapporter från "Framtidsgruppen", det blir inget gemensamt program för PRO föreningarna, ej heller för resor. Kassörerna och hemsidesansvariga träffas vid behov. Att en samrådsgrupp bildas finns redan beslut om.
Vi fick information om "Hälsans dag" den 23 sepember, Friluftsdag den 27 sept. och att det anordnas Höstfest på Folkets Hus i Landskrona. PRO samorg står för festen. Komikern Martin Svensson underhåller, biljetter fås hos inger Svensson.
Berit Sundberg rapporterade om en ny aktivitet som startar Qigong.
Detmar Whilborg var inbjuden för att informera våra medlemar varför man bör vara med i PRO. Presenterade ett antal fördelar som ingår i medlemsskapet bl,a, försäkringar, datasupport som kan spara pengar åt oss. Arbeta med att påverka politikerna att vi får pensioner som vi kan leva på.
Efter föredraget fick vi underhållning avThe Terapeuters som sjöng och att vi på mötet fick göra gymnastiska rörelser till musiken. Uppskattat inslag.