Förening Häljarp
Trollkarl

Medlemsmöte 2023-03-21
Ett brygt 50-tal medlemmar infann sej till dagens möte.
Ordf. informerade om att de som var födda år 57 som gick i pension får betala 2000 kr mer i skatt än vi andra pensionärer vilket PRO påtalat för regering/riksdag och att en rättlse måste ske.
Två nyvalda ledamöter i styrelsen skall genomgå utbildning för nya förtroendevalda. Berit Sundberg och Anette Seremet
Inger Svensson rappaorterade från SAM org. att den kommer att upphöra under 2024. Det innebär att en ny organisation för samarbete mellan PRO föreningarna måste på plats.
Sven-Olof Westman informerade från KPR att kommunen håller på att upphandla utrustning för övervakning i särskilda boenden, där det finns behov. Kommunen informerade också om att målet är att det ska finnas trygghetsboende i varje by.

Efter mötets slut fick vi uppträdande av trollkarlen Christabuu som gjorde enkla trollerikonster, enkla men ända svåra att förstå hur han gjorde.
Rönte stor uppskatting av medlemmarna