Förening Häljarp

PRO Häljarp i korthet

PRO Häljarps medlemmar bor i huvudsak i Landskronas södra del

Häljarp/Saxtorp är ett utpräglat segregerat villaområde. Utöver den traditionella mötesverksamheten finns olika aktiviteter. Under sommaren spelar en stor grupp boule vid fd Fiskarstugan på Ågatan (vår egen bana). Vintertid spelas boulen inomhus i Landskrona Puls arena. Stavgången bedrivs året runt.
I Tallstugan bedrivs alla våra innomhus aktiviteter såsom Canasta, Linedance, Qigong och gymnastik för äldre.
Under året ordnas månadsmöten i Tallstugan med t.ex. musikunderhållning och andra aktiviteter med aktuella ämnen. Föreningen ordnar också Temakvällar olika teman ex. Skånsk afton, 60-talsafton eller grillning.
Resor anordnas efter önskemål i samarbete med övriga PRO föreningar. Dagsresa till Burg är populärt.
Föreningen deltager aktivt i arrangemang i samarbete med Samorganisationen. Det kan gälla resor, underhållning men en annan viktig del är samordnade marknadsföringsaktiviteter.
Häljarp/Saxtorps byaförening, HIF och HSK är samarbets partners.