Förening Häljarp
Änglamakerskan

Månadsmöte 2023-04-18
Ordf. Sven-Olof Westman öppnade mötet. Ett drygt 50-tal hade mött upp. Ordf. rapporterade att PRO genomfört en demostration i Stockholm för kontanternas bevarande. Vidare har PRO gjort namninsamling för högre pensioner. 65000 namn överlämnades till äldre-och socialförsäkringsministern Anna Terje (M)
Alla förtroendevalda i PRO har fått besvara en enkät om hur de höga matpriserna drabbat medlemmarna.
Ordf. distriktet Marianne Nilsson har uttalat sej om de som är födda 57 och gått i pension brabats av orättvis beskattning (2-3000kr).
Inger Svensson rapporterade från Sam. org, om den förändring om kommer att ske under 2024.
Berit Sundberg rapporterade att det finns stora möjligheter att starta en grupp med Qi gong aktivitet till hösten.
Inger Svensson informerade om kommande aktiviteter och möjlighet att anmäla sej.
5 maj PUB afton på ClubHouse, 27 maj Minikryss H-borg-H-ör och Sommarfesten den 18 juni.
Efter mötet fick vi föredrag av Kristian Graah-Hagelbäck under historiebeskrivning av "Änglamakerskan" Hilda Nilsson. Historien blev mycket uppskattad av medlemmarna. Sveriges första kända seriemördare.
Bilden ovan visar Landskrona citadell där "Änglamöderskan" satt fängslad

Änglamakerskan