Förening Häljarp

Medlemmar årsmöte 2023

Den 21 februari avhöll PRO Häljarp sitt årsmöte.
Uppemot 60-medlemmar samlades i Tallstugan. På sedvanligtvis bjöds det på gratis inträde och dessutom kaffe och fastlagsbulle.
Ordf. öppnade mötet och hälsade alla välkomna. Ordf. föreslog en studs tystnad (parentation) till minnet av under året avlidna medlemmar. Det tändes ljus och lästes dikt (Inger Svensson)
Till ordförande under årsmötet valdes Ronny Ahrling och till sekr. Birgitta Eriksson.
Verksamhets- och ekonomisk berättelse föredrogs och godkändes av årsmötet.
Revisionsberättelsen lästes upp av Kjell Davidsson och godkändes.
Ordf. ställde då frågan under proposition om mötet kunde ge styrelsen ansvarsfrihet för verksamheten under 2022. Mötet beslöt att ge styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2022.
Val
Till ny ordf. efter Bo Åberg som avböjt omval valdes Sven-Olof Westman
Till styrelseledamot under två valdes Berit Bengtsson.
Till styrelseledamöter nyvaldes Berit Sundberg och Anette Seremet
Till revisor under två år omvaldes Kjell Davidsson
Till valberedning valdes Ingemar Glimberg och Ronny Ahrling
Från styrelsen avgående ledamöter avtackades med en bukett med tulpaner. De som avtackades var Bo Åberg, Reinhold Hermodsson, Ronny Ahrling och Rita Kitel och från valberedningen avtackades Lars Jansson(ej närvarande).
Efter årsmötets avslutande blev vi underhållna av Bengt Åke Bengtsson under ämnet"Att få skratta gör hälsan gott". Han berättade anekdoter/vitsar. Fick oss att sjunga tungvrickande sånger. Berättade lire om Kina och dess befolkning.

Underhållare