Förening Skärblacka

Seniorgala 2016 på Borgen

Personer framför träd

Seniorgalan 2016 På Borgen

Lördagen den 20 februari arrangerades den tredje seniorgalan på Borgen.

Alla som fyllt 65 år var inbjudna till en seniorgala på Borgen, över 2100 personer hade anmält sig till galan. Det var 3 sittningar p.g.a. det stora intresset.

Initiativtagare var syriern Georgis Touma. Han vill tacka alla som varit med och byggt upp vårt samhälle! Han kom till Sverige för 20 år sedan och har lyckats etablera sig i det svenska samhället. Han driver fotoateljé Carlsbecker.

Det var fri entré och det bjöds på kaffebuffé samt underhållning av Linnéa Källström, Roland Engdahl och PRO Skärblackas sångkör Mariehultkören under ledning av Gert Karlsson. Konferencier var Ragnar Dahlberg.

Många sponsorer hade ställt upp för att ge galan en fin inramning.

PRO Samorganisation i Norrköping med Verner Bilde i spetsen delade ut PROs medlemstidning "Pensionären" och folders.

Seniorgalan avslutades med att man sjöng vår nationalsång "Du gamla du fria"

Text och bild: Sven-Erik Steén

Bilder från seniorgalan

Ragnar Dahlberg presenterar Mariehultkören från PRO Skärblacka

Mariehultkören vilar mellan de olika föreställningarna, man uppträdde kl.09.30, 12.30 och 15.30, så det blev en lång dag för körmedlemmarna.

Seniorgalan avslutades med att man sjöng vår nationalsång "Du gamla du fria" med alla sponsorer på scen!

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1