Förening Skärblacka

PRO Skärblackas 70års-jubileum

PRO Skärblackas 70 års-jubileum

Lördagen den 22 oktober firade föreningen 70 årsjubileum i Skärblacka Folkets Hus.

Drygt 135 medlemmar och gäster hade hörsammat inbjudan.

Ordförande Verner Bilde hälsade alla välkomna och läste upp en historik om föreningen.

Föreningen blev uppvaktad av bl.a. PRO Östergötland, PRO Samorganisation Norrköping, PRO Vånga, PRO Kimstad och Folkets Hus Skärblacka, med blommor, penninggåvor och från PRO Vånga även en ljugarbänk i en.

Tidigare under dagen hade Lions Club Skärblacka uppvaktat med blommor och en penninggåva till Hjärnfonden samt med 10.000:- från medlemmen Olof Eld!

PROs Förtjänsttecken utdelades till totalt 21 medlemmar som under minst fem år gjort förtjänstfulla insatser via förtroendeuppdrag som man valts till. Dessa var: Ove Blomgren, Gert Karlsson, Göran Johansson, Christina Karlsson, Else-Britt Sverker, Sören Sverker, Lillemor Hertzman, Jan Hertzman, Agne Lundell, Gun-Britt Dahl-Byö, Margareta Fransson, Ing-Marie Haglund, Kerstin Holmgren, Kerstin Gustafsson, Bertil Gustafsson, Bo Hallberg, Anita Samuelsson, Lillian Edqvist, Barbro Andersson, Rune Andersson och Yvonne Pettersson.

Från PRO Skärblacka uppvaktades ordförande Verner Bilde då han varit ordförande i 20 år, Kassör Bernt Wigren framförde hyllningen från föreningen!

Menyn bestod av:

Förrätt Toast skagen,

Varmrätt Kycklingfilé med sås, potatis och sallad,

Dessert Äpplekaka med vaniljsås.

Den goda maten hade levererats från Pelle Johanssons Glanekan, senare under kvällen serverades kaffe och en god kaka.

Serveringspersonalen som bestod av Lillian Edqvists barn, Susanne och Janne med familjer gjorde ett utomordentligt arbete hela kvällen!

För fin underhållning och dansmusik svarade Palmqvistarna.

Reportage: Sven-Erik Steén

Foto: Jan Hertzman, Sven-Erik Steén och Susanne Malmkvist

Honnörsbordet

PRO Östergötlands ordförande Curt Carlsson framförde hyllningar!

Skärblacka Folkets Hus ordförande Lars Adolfsson framförde hyllningar till PRO Skärblackas ordförande Verner Bilde

Lillian Edqvists barn, Susanne och Janne och deras familjer tackas för ett enastående arbete under jubileumskvällen!

Bernt Wigren uppvaktar Verner Bilde för 20 år som ordförande i PRO Skärblacka.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1