Förening Skärblacka

Årsmöte 2016

Personer framför träd

Årsmöte 2016-02-18

Vid årsmötet i Folkets Hus hälsade ordförande Verner Bilde 110 medlemmar välkomna!

Mötet inleddes med parentation över medlemmar som avlidit under 2015, Mariehultkören sjöng Tysta skyar och Håll mitt hjärta!

Ordförande Verner Bilde informerade bl.a.om kommande resor, om en resa till Karlstad och visning av välbekanta Lars Lerins galleri på Sandgrund, om veckans dans med Bosse Franks orkester i Skärblacka Folkets Hus som besöktes av ca 110 personer samt berättade att informationsträffarna i ämnet "Försök inte att lura mig" hade lockat många medlemmar!

Bo Hallberg informerade från sina möten i KPR(Kommunala Pensionärsrådet) och FPR (Föreningarnas PensionärsRåd).

Stig Johansson från PRO City valdes att leda årsmötesförhandlingarna.

Verksamhets-och ekonomisk berättelse godkändes.

Det blev omval av ordförande Verner Bilde, sekreterare Lillemor Hertzman, ledamöterna Inger Widén och Lillian Edqvist.

Omval av ersättare Åke Frisk, Barbro Peterson, Per Peterson och Ing-Britt Larsson.
Som ny ersättare valdes Sven-Erik Steén.

Några medlemmar avgick ur olika kommittéer och nya valdes in, de som avgick uppvaktades med tulpaner.

Det bjöds på kaffe med semla samt underhållning av PRO Skärblackas egen sångkör "Mariehultkören".

Från Borgs församling och Skogängsgården presenterades sig Prästen Sigrid Wessén och Kantor Ola Fagrell, de informerade bl.a. om ett kommande möte i Skärblacka Folkets Hus den 5 mars kl.14.00, där man inbjuder föreningar bl.a. PRO, SPF, Folkets Hus föreningen, Memmingsforskarna m.fl. för att få igång en diskussion och utbyte av tankar. Ämnet för träffen är "Längtan".

Som avslutning på mötet var det lotteridragning!

Foto och reportage: Sven-Erik Steén

Sekr. Lillemor Hetzman, Stig Johansson PRO City som ledde årsmötesförhandlingarna och Agne Lundell från valberedningen

Mariehultkören sjöng under parentation samt underhöll under kaffet

Kerstin Holmgren, Lennart Hjelte, Bengt Andersson, Göran Johansson och Gunvor Andersson uppvaktades med blommor för ett förtjänstfullt arbete

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1