Förening Skärblacka

Sopplunch 80+

Personer framför träd

Sopplunch 80+

PRO Skärblackas kontaktkommitté bjöd även i år in medlemmar som är 80 år och äldre på sopplunch. Föreningen har ca 130 medlemmar som är 80+ och av dessa var det 54 som tackade ja till inbjudan.

Det bjöds på ärtsoppa med punsch och till kaffet var det ostkaka med grädde och sylt. För underhållningen spelade Börje Israelssons duo.

De inbjudna fick en gratislott vid ankomst, vinsterna var skänkta av ortens företagare och den egna PRO föreningen som bidrog med PROs skrap lott. Det var ett fint bord med många vinster som vi kunde lotta ut och de som inte hade tur att vinna på sin lott fick var sin ros vid hemgång.

Olof Eldh sjöng en egenkomponerad visa och på medlemsmötet några dagar senare hyllade Evy Johansson kontaktkommiténs engagemang och arbete.

PRO Skärblackas Kontaktkommitté/ Lillian Edquist

Bordet med de skänkta vinsterna på gratislotteriet.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1