Förening Herrljunga

Mars - Årsmöte 2022

Onsdagen den 30 mars höll PRO Herrljunga sitt efterlängtade årsmöte på Herrljunga Hotell & Konferens inför ett 70-tal medlemmar.

Ordförande Bo Naumburg hälsade alla hjärtligt välkomna och informerade bl.a. om, vår populära Pubkväll på Daniels pizzeria den 7 april, att PRO Herrljunga firar 75 år i år och att vi kommer att fira detta någon gång i höst. Ulla Knutsson informerade om en resa till Dalslands Kanal 30 maj och en 2-dagars resa till Kalmar också i 19-20 maj, denna arrangerad av Vårgårda PRO. Vi kommer att samarbeta en del när det gäller resor. Både med Gäsene PRO och Vårgårda PRO.

En stämningfylld parentation hölls av Ulla Knutsson och Viola Wigertsson, för de 15 medlemmar som lämnat oss under 2021. Ett ljus tändes för varje namn som lästes upp och efter detta framförde Viola en vacker dikt. Därefter hölls en tyst minut för de avlidna. PRO-kören framförde några sånger som passade väl in vid detta tillfälle. Sånger som innehöll både fred och kärlek, vilket verkligen är aktuellt i dessa tider.

Därefter var det dags för Årsmötet. Mats Palm hade bjudits in och valdes till ordförande för mötet. Till mötessekreterare valdes Harry Nilsson.

I den nu sittande styrelsen som valdes, omvaldes Bo Naumburg som ordförande på två år. Övriga i styrelsen är: Kassör: Göte Olsson. Sekreterare: Harry Nilsson. Studieorganisatör och ordinare styrelseledamot: Ulla Knutsson. Övriga ordinarie styrelseledamöter: Jan Bengtsson, Lise-Lotte Hellstadius och Viola Wigertsson med BG Andersson och Birgitta Larsson som ersättare.

Under punkten övriga frågor uppkom frågan, varför det inte finns en dörröppnare på hotellet vid nedre entrén!? Styrelsen har tidigare påtalat detta för hotellets ledning, men har inte lyckats få något gehör för problemet. Det är näst intill omöjligt att själv ta sig in till lokalen, när man använder rollator eller rullstol och dörren går utåt!

Årsmötesfikat bestod som förr av kaffe med semla, vilket verkade vara uppskattat. Månadens vackra bukett vanns av Birgitta Larsson. Hans Ivansson avtackades med en blomma för sina många år i styrelsen.

Avslutningsvis var det dags för Harry och BG att förrätta dragning i det populära åranlotteriet. Alla lotterna var slutsålda och det var 13 lyckliga vinnare som hade turen med sig, att ta med en vinst hem denna eftermiddag.

Text: Harry Nilsson