Förening Herrljunga

Refräng & Co. Foto: Ulla K

Refräng & Co från Lödöse gästade oss den 13 september

Ett 70-talet medlemmar hade hörsammat PRO:s inbjudan till månadsträffen den 14 september i vår nya möteslokal, Kyrkans Hus. Vår ordförande Bosse Naumburg hälsade alla välkomna och lämnade över ordet till Kent Jonasson och Gunilla Hansen, vilka kallar sig Refräng & Co. De visade upp ett helt underbart program med mest kända, gamla goa låtar som vi alla gillade. Här är ett litet axplock från deras repertoar: Östen Warnerbrings "Min sommardröm”, Siv Malmkvists “Regnet det bara öser ner”, några låtar från 30-talet med Glenn Miller, samt härlig popmusik från 60-talet. De avslutade med en härlig Jitterbug. Efter detta smakade det mycket bra med köksgruppens härliga fikabröd. Refräng & Co underhöll även under tiden som vi drack vårat kaffe.
Månadens underbara blombukett vanns av Per-Olof Andersson som avböjde att vara med på bild.

Kent Jonasson och Gunilla Hansen. Refräng & Co. Foto: Ulla K