Förening Herrljunga

April - BINGO

Onsdagen den 13 april hade PRO Herrljunga sitt traditionella månadsträff på Herrljunga Hotell & Konferans, temat för dagen var bingospel.

Tråkigt nog fick dagens månadsträff en lite försenad start. När vi väl kom igång hälsade ordförande Bo Naumburg alla varmt välkomna. Den här eftermiddagen var det endast 45 medlemmar som hade hörsammat inbjudan. Lite förvånande att så få kände sig manade att spela bingo eller var det kanske så att kallelsen inte nått fram till alla.

Som vanligt började Bosse med information om olika aktiviteter. En urna fans på plats för de som ville lägga en slant till Ukraina. En remiss om kontanthantering skall pensionärsorganisationerna svara på. Styrelsen beslutar på sitt nästa möte att ställa sig bakom ett bevarande av ett kontant-Sverige. Medlemmarna ställde sig bakom detta beslut.

Ulla meddelade att det finns några platser kvar till Dalslands kanalresan.

Därefter var det dags att börja spela bingo. Det har inte spelats bingo på våra PRO-träffar sen januari 2019, så lite ringrostiga var vi nog, men det löpte på bra med 2 spel före pausen och 2 spel efter pausen. I pausen bjöds det på korv med bröd och kaffe med kanelbulle.

Sist men inte minst, drogs vinnaren av månadens vackra gula blombukett och
Maj Svensson blev den lyckliga vinnaren.

Sista ordet fick, som många gånger tidigare, Åke Brunngård och som vanligt hade han en härlig historia att förmedla.