Förening Herrljunga

Maj - Vårfest

Som avslutning på säsongen samlades 60 st PRO-are onsdag den 11 maj i Herrljunga Folkpark för att äta en härlig sommarbuffé från Fotofickan och därtill bli serverad vacker sång och musik.

Ordföranden Bosse Naumburg inledde med lite information, från bl.a. PRO-distriktets senaste styrelsemöte, om en eventuell höjning av medlemsavgiften. Han berättade också att vi till hösten troligtvis kommer att byta möteslokal för våra medlemsträffar.

Kommunstyrelsens ordförande Gunnar Andersson

Britt-Marie Strid, Falköping.

Kommunstyrelsens ordförande Gunnar Andersson var inbjuden för att berätta om kommunens framtid. 10.000 invånare är målet. Det byggs mycket i vår kommun nu och det finns en förhoppning om att inflyttningen ökar väsentligt. Byggränser mot skjutfältet var Gunnar inte orolig för. Det uppkom ett önskemål om att kommunen ska ordna Seniorkort till sina pensionärer. Gunnar var ingen förespråkare för detta, men däremot förespråkade han den anropsstyrda trafiken som redan finns i kommunen idag. Många upplever också att det är ett stort problem med att det inte finns Taxi, så som det var förr.

Efter den informationen var det dags för Britt-Marie Stridh från Falköping att sjunga och spela på sitt fina dragspel, detta gjorde hon verkligen på ett medryckande sätt. Hon inledde med ”Ja det är våren” och fortsatte sedan med de härliga, gamla, välkända låtarna så som, ”Den första gång jag såg dig”, ”Sån’t är livet”, den härliga dragspelslåten ”Wiggen” samt ett härligt potpurri med 8 kända slagdängor. Britt-Marie avslutade med ”Hälsa Mikael från mig”

De vackra rosa Pelargonerna, som vi dekorerat borden med, lottades ut. Månadens blombukett vanns den här dagen av Leif Kjell. Harry och Ulla hade ordnat ett häftigt prisbord, med många vinster, inför det populära Åranlotteriet. Som många gånger tidigare så avslutade Åke Brunngård mötet med några härliga historier.

Klicka på pilarna så ser ni bildspelet från den trevliga samvaron och den goda maten.