Förening Herrljunga

Augusti - Ny lokal - Kyrkans Hus

Bild lånad från nätet: Kyrkans Hus, Östra Kyrkogatan, Herrljunga.

Äntligen - PRO-start i nya lokaler

Den 9 augusti var det så dags att starta upp höstens intensiva verksamheter för Herrljunga PRO's medlemmar. Det var ett 60-tal medlemmar som kom till höstens första månadsträff, som från och med nu är förlagt till Kyrkans Hus i Herrljunga. Att det var en tisdag denna gången var en tillfällighet, det kommer i fortsättningen vara som vanligt andra onsdagen i månaden men med start kl. 15.00.
Ordf. Bosse hälsade alla välkomna till höstens första träff och informerade om kommande aktiviteter. T.ex. ett bokbord med information om vår förening. Detta sker under Herrljunga Festival den 20/8. En kommande tipspromenad med korvgrillning under hösten är en annan aktivitet. Vår populära bilrunda är på gång i oktober. På en TV-skärm i fönstret på Mötespunkten kommer vi att lägga ut viktig formation om våra aktiviteter i framtiden. Vi skall ju fira att PRO Herrljunga fyller 75 år. Den 14 december kommer vi att fira detta. En arbetsgrupp är tillsatt för denna födelsedag.

Carl-Olov Holmström från Fokus var inbjuden för att informera lite om vad som är på gång i kommunen. Ett flertal företagsetableringar är tydligen på gång, men han ville inte avslöja för mycket än. Men han avslöjade att vi kommer få en advokatfirma i kommunen för första gången. De flesta av våra företag i kommunen är mycket framgångsrika, utbyggnader och ombyggnader hos flera företag tyckte han var mycket positivt. Efter den givande informationen från Carl-Olov var det dags för vår nya köksgrupp att servera kaffe med härliga smörgåsar till.
Vår nästa gäst Nina Ytterdahl spelade och sjöng därefter. Nina är verkligen en mångsysslare när det gäller olika instrument, tror det var 4 olika instrument blandat med lite sång som framfördes på ett alldeles utmärkt sätt.

Månadens vackra bukett vanns av Anne-Maj Johansson.

Åke Brunngård hade några härliga historier som han delgav oss innan det var dags för undertecknad att avluta dagen med dragningen på Åran-lotteriet.

Text: Harry Nilsson. Bilder UK samt HN