Distrikt Kronoberg

Serieboule

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Anmälan av deltagande lag sker till distrikts-expeditionen senast onsdagen den 4 mars till distriktet Kronoberg på nedan anmälningsblankett se länken.

Torsdagen den 12 mars kl. 10. 00 träffas 2020 års gruppledare på distriktsexpeditionen på Södra Vallviksvägen 4 B, Teleborg 352 51 Växjö för att fastställa gruppindelning för 2020. Skulle något lag inte vilja vara med 2020 eller önskar att byta grupp, så meddela detta till bouleansvarig eller gruppledaren. Gruppledaren genomför lottning och svarar för sammanställning efter varje veckas spelomgång.

Anmälningsavgiften är 300 kr per/deltagande lag (2 lag = 600 kr), vilket sätts in på distriktets konto: BG: 163 – 4765. Märk ”bouleavgift 2020 + samt lag.
Glöm inte detta! Avgiften skall täcka omkostnader och priser.

Varje lag består av 6 spelare (3 x 2) + reserver. Reservspelare får utnyttjas under spelets gång. De föreningar som har 2 lag anmälda namnger dessa spelare. Vandring mellan lagen inte tillåten! Gruppansvarig gör veckovis löpande en sammanställning som delges deltagande lag i respektive grupp. Efter vår – och höstomgång görs en komplett sammanställning som insändes till distriktets expedition i Växjö.

Den planerade spelplanen ser ut som följande:

Våromgången spelas mellan v 17-21 med start måndag den 20 april.

Höstomgången spelas mellan v 32-36 med start måndag den 3 augusti.

(OBS. dessa tider kan komma att ändras om deltagande lag understiger 7 lag/grupp)

Måndag är speldag, så långt det är möjligt, om det inte går, ta kontakt med motståndaren och gruppansvarig. Inrapportering till gruppledare skall vara gjord före fredag i spelveckan.

OBS. Hemmalagets lagledare är rapportansvarig efter match.
Gruppsegrarna möts i ett finalspel v 39, torsdagen den 24 september kl. 10.00, plats beslutas och meddelas senare. Lottning av matcherna sker på plats.

Fyra lagpriser utdelas. Diplom delas ut på plats och prispengar sätts in på föreningens konto.

OBS. Eftersom denna tävling skall vara självbärande kan prissumman komma att reduceras om antal deltagande lag understiger 22 st.

Boulekommittén önskar lycka till i seriespelet 2020

Glöm inte ta med fikakorg!

Med vänlig hälsning Bernt Andersson, bouleansvarig i distriktet ochTony Nicklasson Friskvårdsansvarig i distriktsstyrelsen

Anmälningsblankett till serieboulen 2020 Word, 20.6 kB.

Anmälningsblankett till serieboulen 2020 PDF Pdf, 22 kB.