Distrikt Kronoberg

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

PRO Vislanda vann distriktsfinalen i vetartävling 2022

Det blev en något annorlunda distriktsfinal idag och jag känner mig lite ledsen för det. Medaljer och diplom glömdes kvar i Älmhult och PRO Lessebo hade fått fel tid av sin lagledare därav deras resultat ser annorlunda ut. Länken till resultatet finns nedan att klicka på för mer info. Sven Sandin skriver följande:

En jämn tävling där tyvärr Växjö samorganisation inte deltog och där Lessebolaget tog fel på tiden och inte var med på de tre första frågorna.

Vid sammanräkningen visade det sig att Vislanda och Berga båda slutade på fina 22 poäng av 30 möjliga. Tävlingen avslutades med skiljefråga där Vislanda gick segrande ur med 2 poäng. Jag översänder Fil med slutresultatet. Segrare Vislanda med 22+2 poäng, 2:a plats Berga 22 poäng och 3:e plats Älmhult 17 poäng.

Distriktet gratulerar PRO Vislanda och alla delagande lag och skickar medaljer och diplom till Er. laget består av Börje Karlsson Roine knutsson, Hans Isaksson och Lagledare Bengt Sjöö

Regionfinalen kommer att arrangeras av distriktet Kronoberg i Hovmantorp den 1 september kl. 13.00 Mer info kommer senare,

Länk till resultatlistan Länk till annan webbplats.