Distrikt Kronoberg

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Inbjudan till distriktsmästerskap i boule för uttagning till

riksmästerskapet i Gysinge 2020

Tävlingen sker på Ryssby boulebana torsdagen den 20 augusti och startar kl. 09:30

Samling från kl. 09:00 för att klara ut reseräkningar och bestämmelser före start.

Tävlingen genomförs i två grupper med fyra lag i varje grupp (lottade). Alla möter varandra i gruppen. De två bästa i varje grupp går vidare till slutspel.

Gruppsegrare blir det lag som vunnit mest matcher. Vid lika antal vunna matcher vinner det lag med högst kvotdifferans. Vid lika även här avgör resultatet vid inbördes mötet. Tvåan i gruppen beräknas på samma sätt.

Slutspelet genomförs som semifinal och final. Där lottas inte lagen utan startas med att segrande lag från grupp ett möter andraplacerade lag i grupp två och segrande lag i grupp två möter andraplacerade lag i grupp ett.

Önskar de utslagna lagen i semifinalen spela om 3:e och. 4:e plats går detta bra.

Regler som gäller är enl. Bouleförbundets regler och Riksorganisationens utsända nya bestämmelser gällande från 2013. Detta innebär bland annat att de lag som skall tävla skall vara mixade och utan reserver.

Dock har vi från distriktet beslutat att till vårt DM får även lagledare inräknas i laget.

Anmäl senast måndagen den 3 augusti på bifogad anmälningsblankett det lag som i samorganisationens uttagstävling kvalificerat sig till distriktsfinalen.

Efter gruppspelet bjuder Distriktet på lunch och kaffe. Önskas specialkost meddela detta till Stig Zachrisson, tel 070 240 8993 alt: 0372- 401 84. Mer information kommer senare.

Vid frågor går det också bra att kontakta Ryssby bouleansvarig: Stig Zachrisson,

Tel: 070 240 89 93, alt: 0372-401 84, eller bouleansvarig i distriktet: Bernt Andersson tel. 070 830 89 10, alt: 0372-308 91

Med vänlig hälsning Distriktet Kronoberg och PRO Ryssby

Anmälningsblankett distriktsfinal i Boule 2020 Word, 52.5 kB.

Anmälningsbalnkett distriktsfinal i Boule 2020 PDF Pdf, 157.2 kB.