Distrikt Kronoberg

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

PRO Kronoberg bouleserie 2023

PRO Kronoberg har en bouleserie där PRO-föreningar inom Kronoberg kan deltaga med ett eller flera lag från samma förening. Förutsättningarna är att spelarna inom samma lag skall vara medlemmar i samma PRO-förening.

Serien är fristående från PRO Kronoberg, men administreras via distriktets kansli och bouleansvarige eftersom alla föreningskontakter finns registrerade på distriktets adressregister.

Distriktet delas upp geografiskt i fyra grupper.

Anmälda lag och gruppindelning 2023

Grupp 1: PRO-föreningarna: Markaryd, Strömsnäsbruk, Ljungby och Berga.

Grupp 2: PRO-föreningarna: Ryssby, Vislanda lag 1 och lag 2, Moheda och Öja-Gemla.

Grupp 3: PRO-föreningarna: Hovmantorp, Lessebo lag 2, Nottebäck, Älghult och Ljuder-Skruv.

Grupp 4: PRO-föreningarna: Lessebo lag 1, Växjö, Lenhovda och Åseda.

Totalt är 18 lag anmälda till årets serie.

Serien spelas som en dubbelserie inom varje grupp, fördelat på våromgången som spelas mellan vecka 19 – 23 och höstomgången som spelas mellan vecka 32 – 36.

Segrande lag i respektive grupp möts i final måndagen den 18 september i Vislanda