Förening Ljungbyholm

Resa till Vellingeblomman 15 november 2023

Så var det dags för en julmarknadsresa till Vellingeblomman i Skåne. Den 15 november äntrade 48 glada och förväntansfulla PRO:are Gårdingebuss och hälsades välkomna av Leif, vår eminente busschaufför. Med på resan var ett antal medlemmar från Graniten PRO, mycket trevligt att kunna samarbeta och träffas under lättsamma former. Det var mörkt när vi åkte och lika mörkt när vi åkte hem efter en heldagsutflykt. PÅ Vellingeblomman fanns allt som hör julen till och mycket, mycket mer. En del inköp att förnya julpyntandet med hemma blev det. Blommor, leksaker, köksgeråd m.m. m.m. fanns det också. För att klara hela dagen intogs fika på Ekerödsrasten både på ut- och hemresa samt en god middag/lunch på Vellingeblomman.

Vellingeblomman

Foto: A-C Kittel-Olsson