Förening Ljungbyholm

Hossmoån. Foto. Helmuth Petersson

Ljungbyholm

1967 den 25 april bildades PRO Ljungbyholm under namnet Ljungbyholms pensionärsförening. Vid start var föreningens medlemsantal 51 medlemmar idag har föreningen 187 medlemmar. Föreningen startade sin verksamhet i hobbylokalen, nuvarande kommundelshuset därefter har verksamheten varit i sockenstugan. Föreningens verksamhet är att träffas och umgås på ett lättsamt sätt, som att ha studiecirklar av olika slag, även resor och utflykter och studiebesök m.m

Föreningen har också friskvårdsverksamhet där olika gäng spelar boule, bowling och boccia.
Tittar man tillbaka så ser man att verksamheten är i stort sett som vid start men samhället har ju ändrats och gått framåt, så också även föreningen.

Idag samarbeta föreningen med PRO Trekanten när det gäller resor och lite aktiviteter.

Vad är PRO? PRO är en vital organisation för alla Sveriges pensionärer. PRO driver rakryggat pensionärernas intressen och erbjuder medlemmarna en mötesplats för gemenskap, personlig utveckling, glädje och hälsa.

PRO-pensionätet Vill du vara med i vår mötesplats på internet, PROpensionätet? Där diskuteras allt mellan himmel och jord. Titta in på fliken ovan, där du också kan anmäla dig.

Senaste nytt hittar du alltid på www.pro.se. Där kan du även läsa mer om PRO och om vad vi gör.

Kontaktuppgifter: PRO Kalmar Län 393 56 Kalmar Tfn: 0480-139 54, 076-345 89 15. Besöksadress: Öselvägen 1, e-post info@kalmar.pro.se

AKTUELLT FRÅN LJUNGBYHOLM