Förening Ljungbyholm

Resa till Burg i Tyskland

Den 5 - 6 maj 2023 samlades ett gäng glada medlemmar vid sockenstugan i Ljungbyholm för avfärd mot Burg i Tyskland. Gårdbybuss med chauffören Leif hämtades oss och vi hade sällskap av medlemmar från Färjestadens och Trekantens promedlemmar. Färden gick genom Sverige och Danmark, genom mer och mer grönskande och blommande natur. I Rödby äntrade vi färjan som förde oss över ett blåsigt hav till Puttgarden i Tyskland. Vi startade med att handla på Calles och fortsatte sedan till Burg och vårt hotell Wisser.
Vädret var dock inte på vår sida utan regn, kraftig blåst och ett fåtal plusgrader gjorde att det blev en kort promenad innan det var dags för middag och en god natss sömn.
Dag två gick avfärden till "pråmen" för mer inköp för de som var hågade och därefter återvände vi tryggt med Leif och Gårdbybuss till Ljungbyholm.
En trevlig, rolig och social samvaro under två dagar ger energi för att möta våren på hemorten. Ett stort tack till Gårdbybuss för ett bra arrangemang.