Förening Skillingaryd

24-02-19 Årsmöte

Den 19 februari hölls PRO:s årsmöte i Församlingshemmet.

Årsmötet inleddes med att kyrkoherde Martin Ahlqvist höll parentation över de 11 medlemmar som avlidit under 2023. Bolly Eriksson tände ljus för de avlidna.

Efter parentationen hölls årsmötesförhandlingarna, som leddes av Sandra Adesund.
Sonja Kling omvaldes till ordförande, men i resten av styrelsen blev det förändringar. Både Birgit Adolfsson och Monica Andersson hade undanbett sig omval. Båda har suttit många år i styrelsen, Monica bl.a. som ordförande under några år. Birgit har varit föreningens sekreterare i 14 år. Hon började den sysslan när Bo Holst var ordförande, och har fortsatt när Göran Nilsson, Monica Andersson och Sonja Kling haft ordförandeposten.
Ny sekreterare blev Bibbi Söderstedt. Marianne Odestrand tog över Monicas uppdrag i KPR.
Övriga i styrelsen är Lars Svenningsson (kassör) , Ingrid Siltala, Erik Sjöberg, Anne-Marie Wilsson, Inger Lindström och Lotta Johansson.

Birgit, Monica och Bolly Eriksson avtackades av Sonja Kling. Bolly har under många år haft uppdraget "sista väntjänsten".

Efter att årsmötesdeltagarna fått kaffe och semla avslutades februarimötet med att man spelade Bingo tillsammans.

Styrelsen 2024.

Anne-Marie Wilsson, Erik Sjöberg, Ingrid Siltala, Bibbi Söderstedt, Inger Lindström, Marianne Odestrand, Sonja Kling
(saknas på bilden: Lars Svenningsson och Lotta Johansson)