Förening Skillingaryd

23-02-20 Årsmöte

Skillingaryds PRO hade sitt årsmöte den 20 februari. Mötet inleddes med att Cristina Virdung höll parentation över fyra avlidna medlemmar och Bolly Eriksson tände ljus för dem.

Erik Sjöberg valdes till mötesordförande och Birgit Adolfsson till sekreterare. May Ryman hade avsagt sig omval på kassörposten och avtackades för sitt arbete som mångårig kassör. Ny på den posten blev Lars Svenningsson. I övrigt är styrelsen oförändrad.

Val skedde till de olika kommittéer som PRO-föreningen har. (se under fliken "styrelse och kommittéer")

Sonja Kling och Inger Lindström påminde om kommande aktiviteter och tog upp anmälningar till träffar, resor och studiebesök. (Se under fliken "Evenemang"

Samlingen avslutades med att föreningen bjöd på semlor och kaffe och en stund ägnades åt bingospel.