Förening Taberg

År 2023

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

KOM GÄRNA MED FÖRSLAG TILL RESOR OCH ÖVRIGA AKTIVITETER

16 januari SPA i Hook, kontakta UllaBritt A .

9 februari, vi åker till Ullared, avresa kl 07,30 från Tabergs station. Kostnad 200 kronor, men vi får ett presentkort på 100 kronor att handla för på GeKå´s.

FALKENBERGSREVYN lördag 11 februari -23

Vilken fantastisk fin dag vi i PRO fick under lördagen när vi åkte till Falkenberg.
Framme i Falkenberg och innan lunchen tog ett gäng hurtiga damer och herrar en promenad ut på den långa bryggan i den ljumma temperaturen +8 men stark havsbris. Vattnet brusade och alla hade glömt badkläderna. Men det gjorde oss sugna på lunchen som väntade på Strandbaden.
Vi åt en utsökt och vällagad lax med potatis och Sandefjords sås. Valfri dryck samt kaffe och brylépudding som dessert.
Mätta och belåtna bussades vi till centrum och teatersalongen. Där fick vi njuta av en fantastiskt rolig, tänkvärd och lite galen revy. Många glada skratt och mycket applåder.
Något vi har att minnas länge och leva på.
Framåt kvällen startade vi hemfärden och efter en stunds resa så fick vi kaffe, fralla och chokladboll som också ingick i resan.
Tack till JoRo Buss och Ingrid för ett suveränt arrangemang. Vi ser fram emot kommande spännande resor.
text Carola foto bol

Resan är tyvärr inställd, / för få anmälda /
IKEA Älmhult
20 mars prel. besök på Ikea museet i Älmhult
pris 725 :- /p vid minst 50 personer.
I priset ingår:
bussrea tor, bussfika på vägen dit, bussguidning i Älmhult, lunch på IKEA /köttbullar/, guidning på museét, fika på IKEA.
Förslag på program:
08,00 avresa från Taberg med bussfika kaffe och fralla, 11,00-12,00 bussguidning, 12,00 - 13,00 lunch, 13,00-14,00 guidning på IKEA museét, 14,00 -15,00 gå runt på egen hand, 15,00-15,30 fika på IKEA, 15,30 hemresa och ankomst till Taberg ca 17,30.

text Eva N foto Ingrid A

PRO Taberg gav sig ut på hemlig resa den 22 maj med Ingrid Andersson som reseledare och Mats som chaufför. Efter att ha åkt på smala kurviga vägar kom vi fram till Gammelgården Hultet sagolikt beläget vid Sommens strand. Här fikade vi och sedan guidade ”Hultets Vänner” oss bland gamla stugor och arbetsbodar så att vi fick stifta bekantskap med hur bondebefolkningen levde för många generationer sedan.
Därefter fortsatte färden till Svärdshuset i Malexander där vi åt rökt röding till lunch. Resan gick sedan vidare till Nääs gårdsbryggeri, där Elin Johansson bjöd på ölprovning av gårdens egna ölsorter.
Sista stoppet blev i Brostorp, där vi serverades kaffe och egentillverkad ostkaka i lantlig miljö, innan vi styrde kosan hemåt. I och med detta hade vi åkt ett varv runt Sommen, vilket var resans hemliga mål. Utflykten blev mycket uppskattad och alla lyckönskade sig till det soliga vädret.

Vi åker till Ullared måmdagen den 16 oktober . Bussen avgår från Taberg station kl. 07,30. Medtag fikakorg för nerresan. Bussen kostar 185:-
Betalas senast 30 september 2023.

BESÖK VISTA KULLE VINGÅRD
onsdagen den 30 augusti , samåkning i egna bilar. Vi träffas vid Tabergs station klockan 13,45. Anmälan till Arne 0725440918, eller till Ingrid 0705536351. VÄLKOMNA