Förening Taberg

Resan till Falkenbergsrevyn febr. 2023 är nu fulltecknad

Vi åker till Ullared tisdagen den 8 februari 2022. Bussen avgår från Tabergs station klockan 07,30. Medtag fikakorg till nerresan.
Vi ser fram emot en trevlig dag som vanligt.
Pris 200:- Ett presentkort på 100:- till alla som gäller på Gekå.

Falkenbergsteatern "DUBBELDOSEN" lördagen den 26 mars 2022.
En fantastisk, proffsig och rolig revy inför en fullsatt salong. Rikligt blandat program med mycket skratt från publiken. På hemvägen bjöds vi på bussfika av JoRo buss vid en parkeringsplats med en vacker röd solnedgång. Stort tack till arrangörer av denna resa och till vår mycket trevliga och skickliga chaufför som fick många välförtjänta applåder.

Falkenbergsrevyn " Dubbeldosen "

Falkenbergsrevyn " Dubbeldosen " text, foto bol

Bussresa maj 22 foto bol

HEMLIG RESA till ?? måndag den 16 maj -22. Avgång från Taberg station klockan 09,00. Pris kronor 475:-, /resa, guidning, middag och fika ingår/

På kringelkrokiga vägar, långt ut på landsbygden begav sig PRO Tabergs medlemmar ut på en hemlig resa den 16 maj. Efter många gissningar uppdagades resmålet, då vi anlände till Cesargården, belägen en bit utanför Falköping. Här möttes vi av en underbar park, som prunkade i vårsolens glans och där vi besökte en utställning, som kallades ”Bondens år”. Vi fick studera bondens liv under 1930-och -40talet, gestaltad av fantastiskt naturtrogna vaxdockor i bondens vardagsmiljö. Lunchen intogs i tidigare hönseriet, ombyggt till servering.
Därefter styrdes kosan mot Falköping och Osterian där. Efter att ha inhandlat diverse ostar, var det dags att tänka på hemresan, som endast avbröts av en kortare fikarast vid Risbrodammen. Det blev en mycket lyckad utflykt.

Info, såningsman och barn "bondens år på Cesarstugan " foto bol

text o foto go bol

Måndagen den 19 september åker vi och besöker HönsaLottas luffarmuseum.
Kostnad 845 kr och då ingår: bussresa, guidning, föreläsning, lunch med ostkaka samt bussfika. Mer info kommer närmare resdatum.
information: Ingrid Andersson tel 070 5536351.

Måndagen den 19 september for 41 förväntansfulla PRO-are till Hönsa-Lottas luffarmuséum. Vi blev inte besvikna. Det blev en fantastisk dag. Vid ankomsten fick vi en välkomstdrink. Vår ciceron Göran ”Snacke-Per” Johansson berättade om olika luffare och deras livsöden. Därefter serverades en buffé bestående av luffarmat. Efter maten vandrade vi runt och tittade på alla fantastiska samlingar av bland annat tavlor av luffare, luffarslöjd och glas och mycket annat. Sedan serverades kaffe och ostkaka med tillbehör. Inger ”Stolla-Hedda” Rydbrink berättade om kvinnliga luffare bland annat om Stolla-Hedda. Vårt värdpar underhöll oss också under kaffet med sång och musik. Dagen avslutades med att ”Snacke-Per” berättade om glasbrukens historia. Framåt kvällen steg vi alla av bussen nöjda och belåtna med dagen.

Vi åker till ULLARED måndagen den 17 oktober - 22.
Avresa från Tabergs station kl. 08,00.
Medtag fikakorg för nedresan. Kostnad 200 kronor.
Anmälan till Ingrid Andersson tel. 0705536351

Julmarknadsresa till Huseby 18 november-22. pris kr 435:-