Förening Taberg
Personer framför träd

Boulespel på Tabergs idrottsplats

Text

För de som önskar och vill så träffas vi varje tisdag kl. 09,30 för att spela boule på Tabergs IP under förutsättning att vi följer gällande regler för distansering.. Vi spelar så länge det går innan snön kommer. VÄLKOMNA

Fredagen den 24 september 2021 har vi genomfört en boulecup mellan Taberg och Norrahammar. Det var 42 personer i 14 lag som tävlade om att ta hem pokalen. I år vann Norrahammar med 12 - 9. Vädret var bra och stämningen mycket god och alla deltagare var nöjda med dagen.

Boulecup sept 21

Pokalen till Norrahammar

Säsongsavslutning på Boule -21 i klubbstugan Tabergs idrottsplats kl. 14,00.
Det går fortfarande att spela boule på IP så länge vädret tillåter, men då börjar vi istället kl. 10,00.

En trevlig avslutning av PRO-boulen i Taberg gavs i TSK:s klubbstuga fredagen den 22 oktober -21. Föreningens egen grand old lady Karin Åstrand skötte bingosnurran galant som vanligt.
För bästa resultat i boulen under året fick Eva Nilsson, Lennart Johansson samt Anna Karin Rågren mottaga vinster där de blev etta, tvåa och trea.
En mysig eftermiddag för oss pensionärer som äntligen har fått komma ut från sina kokonger. Givetvis underhöll de "egna sångfåglar" Bodil och Reine oss med fin sång och musik. Monica, Klasse, Nisse och Arne som sköter om boulebanan perfekt uppmärksammades.
JP 29/11-21