Förening Leva Livet

Kära medlemmar i PRO Leva Livet!!

Ni ska veta att vi i styrelsen längtar efter att få träffa Er. Tyvärr har det, som Ni vet, inte varit möjligt på flera månader. Men vi hoppas på framtiden. Nu händer en hel del på vaccinationsfronten och vi är denna gång i prioritet och skall tydligen bli bland de första som får vaccination med början i mitten av januari. Det ser vi verkligen fram emot.
Vi vet inte om någon av Er är eller Era anhöriga har drabbats, men vi hoppas att Ni i så fall får all den vård och hjälp som krävs. Vi äldre är oftast tålmodigare än många andra och ställer inte krav i onödan, men det får inte innebära att vi skall behöva avstå från vård, som alla har rätt till. Tyvärr har vi kunnat läsa om anhöriga, som inte tycker att vården varit tillräckligt uppmärksam och på ett tidigt stadium ställt upp med rätt vård. Det är en skam och får inte upprepas. Nu är det väl också så att covid-19 var något helt nytt som ingen i världen till en början visste hur man skulle behandla. Nu är kunskapen större och överlevnadsmöjligheten speciellt för oss äldre också betydligt bättre.
Som vi tidigare konstaterat är det vi alla, yngre som äldre, som har det största ansvaret för att se till att smittan inte sprids. Vi måste stå ut, inte umgås med andra än familjen, inte göra onödiga besök i affärer, tvätta händerna o.s.v. Alla de här förmaningarna är nog så jobbiga och kanske speciellt inför jul- och nyårshelger.
Nu hoppas vi på bättre tider inför 2021!!
Vi har tidigare skrivit om att vi är glada över de som fortsatt sina studiecirklar och idag kom ett brev från ABF med ett stort tack till alla studiecirkelledare och deltagare för arbetet under 2020. Det är roligt att många ändå har funnit en väg ur isoleringen genom att fortsätta träffas på avstånd i olika cirklar. Fortsätt med det.
Nu närmar vi oss Lucia och Jul och vår förening skulle ha haft medlemsträffar med intressanta och givande innehåll, men det får bli så mycket intensivare när vi äntligen får ses. Det ser vi fram emot med glädje. Vi är också nyfikna på vår nya lokal på Travet. Den är stor och luftig och helt nyrenoverad.
Så nu hoppas vi med tillförsikt på 2021. Vi önskar alla fin Lucia, God Jul och Gott Nytt År!
Varma hälsningar från oss i styrelsen för Leva Livet!
Östersund den 6 december 2020.
Marianne Stålberg, ordf.

PS Jag vill uppmärksamma Er på att jag bytt mailadress, som nu är mariannestalberg33@gmail.com. DS