Förening Mora

Medlemsmöte 24 januari 2012

Ett 70-tal medlemmar samlades den 24 januari i Andreasgården för årets första medlemsmöte.

Vice ordförande Steinar Dahl önskade alla en god fortsättning på det nya året och hälsade sju nya medlemmar välkomna i föreningen.

Information om möjligheten att komma i kontakt med olika vårdenheter inom Landstinget via Internet presenterades och broschyren ”Ny väg till vården” delades ut. Ett bekvämt sätt att bl a beställa tid, förnya recept och andra sjukvårdsärenden för den som har tillgång till dator med Internet. Tjänsten är tillgänglig hela dygnet och man slipper att passa tider vid telefonen. På adressen www.ltdalarna.se/mina vardkontakter förklaras hur man gör.

Ett uppskattat inslag i mötet var när sång- och musikgruppen inbjöd till allsång under ledning av Maj-Inger Nilsdotter. Sång- och musikgruppen hälsar alla som vill sjunga välkomna till träningen på Åkersta , torsdagar kl 13.00.

Efter en halvtimmes sång smakade kaffe och smörgås gott.

Information om studiecirkeln Äldrebarometern som startar 5 mars kl 14.00 på Åkersta. Anmälan kan göras till ABF 0250-121 85.

En ny aktivitet, ”Träffar utan krav” förbereds av styrelsen. Tanken är att man en dag i veckan kan komma till Åkersta för att träffas och fika och kanske komma med önskemål om aktivitet.

Inger Borg från resekommittén informerade om aktuella resor. Biljetter till Björborevyn den 4 februari betalas på Åkersta tisdag 31 januari kl 14 – 16. Det blir också en bussresa till Sillfest i Malung den 16 mars. En resa till Björn Skifs show i Stockholm i slutet av mars planeras.

”Ordet fritt” lockade till både roliga historier och återberättande från en bok om barns tolkning av far- och morförädrar. En dikt om åldrandets mödor och besvär föranledde både skratt och igenkännande.

Steinar Dahl avslutade mötet och tackade kökspersonalen samt sång- och musikgruppen .

Nästa möte är årsmötet den 21 februari kl 14.00 i Andreasgården.