Förening Mora

Medlemsmöte 23/2 2016

Minnesanteckningar från PRO Moras medlemsmöte tisdagen den 23 februari 2016

Ordförande Jons Ingemar Larsson hälsade 100 medlemmar välkomna till dagens medlemsmöte på Andreasgården.

Orsa Pop 60 underhöll oss med underbara och medryckande låtar från 60 - 70 talet.

Efter musiken bjöds det på goda smörgåsar och kaffe innan informationen.

Britta-Maria Nordström informerade om senaste KPR mötet, Olika bussfrågor togs upp och bl a avgiftsfria bussresor inom kommunen, men det blev avslag.

Luncherna på Noretgården diskuterades också.

Den 21 april blir det Seniordag, mer information kommer i annonsen.

Ordf. Jons Ingemar informerade om att flera hus skall byggas bl a vid Tingsnäs och Tuvan ett hus på åtta våningar på det stället där huset som brann.

Steinar Dahl informerade om, att Pro pensionärerna kommer att serva med kaffe och smörgåsar i Centrumkyrkan hela Vasaloppsveckan.

Inger Borg informerade om kommande resor och andra arrangemang framöver.

Och hälsade nya medlemmar välkomna.

Åke Sterner meddelade att det inte blir någon kurs i trafik i vår heller. Eftersom böckerna inte är tryckta än. Återkommer i höst.

Avslutningsvis förrättade Steinar Dahl dragning i lotterierna.

Vår ordförande tackade för att så många kommit till dagens möte och avslutade mötet.