Förening Mora

Våravslutning 24 maj 2012

PRO Mora har haft sitt sista medlemsmöte för säsongen i Öna bystuga 24 maj. Mötet ordnades som en friskvårdsdag med tipspromenad och korvgrillning. LineDance-gruppen bjöd på en uppskattad uppvisning utomhus. 84 medlemmar mötte upp i det underbara försommarvädret trots konkurrerande prinsessdop på TV.

Efter utomhusaktiviteterna vidtog mötet med välkomsthälsning av ordförande Ulf S Wallin, som också informerde om kommande aktiviteter. Bl a kommer PRO att medverka i Hälsoveckan i september, genom att på Åkersta visa en del av vad föreningen sysslar med och bjuda på fika.

Lars-Göran Karlsson från Swedbank var inbjuden för att berätta om varför banken kommer att sluta med kontanter. Man vill öka säkerheten och bl a förhindra rån och uppmanar kunderna att så mycket som möjligt använda kortbetalning istället för att hämta pengar i bankomat. Banken välkomnar alla som känner sig tveksamma, att komma in på banken och få hjälp och lösningar.

Inger Borg tipsade om planerade resor. Jones Mix stod för uppskattad musikunderhållning under kaffet och spelade också till den efterföljande pensionärsdansen.

Grillkockarna i arbete

Kö för tipspromenaden

Efter tipspromenade smakar korven bra

LineDance-uppvisning