Förening Mora

Årsmöte 23/3 2016

Minnesanteckningar från PRO Moras årsmöte tisdagen den 22 mars 2016 på Andreasgården.

Ordförande hälsade 120 medlemmar välkomna till 2016 års årsmöte som inleddes med parentation för medlemmar som avlidit under året, med en musikstund med delar av Mora Spelmanslag som bjöd på Tranlåten. Mora Spelmanslag fortsatte med att spela 3 av allas vår avlidne musikant Karl-Erik (Putte) Anderssons kompositioner hambon Lädefröjd, Isacs vals och Myckelbergs-valsen. Vi minns våra bortgångna medlemmar med tacksamhet och ägnades deras minne en tyst minut. Mora Spelmanslag avslutade med en snoa skriven av Kristina Påhls West.

Årets PRO:are 2015 är Inger Borg med motiveringen:

• För sina insatser för medlemmarna med datakurser, dvd-filmvisningar och inte minst researrangemang. Inger är en stor tillgång för PRO med goda idéer, kreativitet och styrelsearbete.

Kaffepaus med kaffe och semla. Därefter inleddes sedvanliga årsmötesförhandlingar och avtackning av avgående styrelseledamöter med en fin tulpanbukett.

Inger Borg berättade en rolig historia, läste en vacker vårdikt och gav en resumé av genomförda och kommande arrangemang. En rapport från våra representanter för LPR Rolf Fällman och KPR Brita Maria Nordström delgavs årsmötet.

Steinar och Ulla-Britt Dahl genomförde dragning på sålda åror.

De nya styrelseledamöterna hälsades välkomna: Ane Bladh, kassör, Olle Erlands, vice ordf. och Anders Blomberg, ledamot samt revisorerna Åke Stärner och Sune Good.

Ordförande tackade alla som kommit till årsmötet och avslutade mötet.

Sekr. Britt-Marie Wass

Avgående styrelseledamöter

Årets PRO:are, Inger Borg

.