Förening Mora

Årsmöte 21 februari 2012

Togga underhåller

Mötet som hölls i Andreasgården 21 februari inleddes med parentation över medlemmar som avlidit under året. Sång- och musikgruppen medverkade och Rosa Krång läste en dikt.

Vid årsmötesförhandlingarna kunde bl a konstateras att föreningen under det gångna året haft en hel del aktiviteter såsom friskvård, cirklar och resor. En ny aktivitet som börjar den 15 mars presenterades. Man träffas under enkla former varannan torsdag kl 15 – 17 på Åkersta.

Diplom till årets PROare tilldelades Maj-Inger Nilsdotter som ledare för linedance, sånggruppen och målarcirkel, samt till kaffekommittén bestående av Rut Olsson, Ninni Skogs, Elly Olsson, Ann-Marget Helsing och Birgit Kuver. Hedersdiplom till Ann-Mari Sparr för lång och trogen tjänst. PROs förtjänsttecken till Barbro Eriksson och Karl-Erik Andersson.

Till ordförande omvaldes Ulf S Wallin. Omval även för Gunilla Wikstrand, Barbro Granath, Thore Svedgård och Steinar Dahl. Kvar i styrelsen är Nils Uhlén och Elin Axelsson.

Efter kaffe och smörgås kom underhållaren Togga Liljedal springande upp på scenen. Han visade hur man som publik uppträder på en Rockshow! Det blev en föreställning fylld av rockiga låtar och även allsång.