Förening Kungshamn

November - Höstmöte

I höstrusket samlades ett hundratal medlemmar till höstmöte i Folkets Hus.
Mötet skulle besluta om budget och verksamhetsplan för 2024.
Därefter skulle vi umgås och äta ärtsoppa.

Presidiet bestod av ordförande Gunnar Lundqvist och sekreterare Ingela Hahne.

Gunnar gick igenom materialet och mötet beslutade enligt styrelsens förslag.
Både verksamhetsplan och budget kommer att presenteras på hemsidan under
Vår förening - Höstmöten.

Laila Lind från Svenska Kyrkan informerade om makarna Agda & Oscar Lysells minnesfond Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., som årligen lämnar bidrag till behövande eller sjuka i Kungshamn.
Kontakta Laila Lind för ansökan.

Som vanligt informerade Ingemar Holmer om utrymningsvägar och återsamlingsplatser och var det finns hjärtstartare.

Ingemar passade även på att tacka sin företrädare som kassör i föreningen,
Kerstin Lorentzon, för all hjälp han fått av henne under året.

André Vajking gav oss goda råd om vad vi ska tänka på om det skulle börja brinna hemma. Vi ska se till att vi har både brandvarnare och brandsläckare, helst på varje våningsplan. Vi ska även regelbundet kontrollera dessa så att de fungerar.

Jan Åsberg berättade att fredagen 8 december kör vi igång med pubkväll igen. Klockan 18 öppnar portarna för en trevlig kväll.

Kersti Nilsson informerade om två utbildningar som vi skickat ut information om till alla medlemmar som har en e-postadress registrerad i vårt medlemssystem.

Först efterlyser vi någon som vill starta upp en Facebooksida för PRO Kungshamn. Distriktet anordnar en tvådagars kurs Pdf, 323 kB, öppnas i nytt fönster. med start 1 december och en uppföljningsdag
i januari.

Den andra kursen handlar om utbildning av handledare för smarta telefoner.
Det är PRO Riks i samarbete med distriktet i Bohuslän som anordnar en gratis
3-dagars kurs i Örebro i februari 2024. - Information Pdf, 136.3 kB, öppnas i nytt fönster. - Inbjudan Pdf, 150.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Olof Berg och Jan Åsberg häller upp den varma punschen som ska inmundigas tillsammans med den traditionsenliga ärtsoppan.

Kvällens artist, Lars-Erik Frenberg, fick hoppa in med mycket kort varsel
pga sjukdom. Det blev ett mycket uppskattat framträdande.

Hos Ingemar Holmer spratt det i benen ordentligt när Lars-Erik spelade så han bjöd upp Anita Berg till ett litet tillfälligt dansgolv i hörnet av rummet.

Berny Hedberg hade som vanligt dukat upp prisbordet för att dela ut lotterivinsterna till de lyckliga vinnarna.

Foto: Göran Gustafsson