Förening Kungshamn

Januari

Årets första månadsmöte samlade ett 80-tal medlemmar.

Aktivitetssamordnare Viktoria Hansson från Sotenäs kommun informerade kort om bland annat anhörigstöd och anhöriggrupper.

Ordförande Gunnar Lundqvist gav oss lite föreningsinformation.

- I somras hade PRO sin stora kongress där man bland annat antog nya stadgar Pdf, 277.6 kB, öppnas i nytt fönster. för de närmaste 4 åren. En av de stora förändringarna är att från och med 2023 kan man som PRO-medlem delta i aktiviteter i samtliga PRO-föreningar i landet.
Tänk på att ta med ditt medlemskort i PRO. Medlemskortet och inbetalningskortet för 2023 kommer tillsammans med tidningen PRO Pensionären i början av februari.

- Gunnar redogjorde även för den enkla enkät som vi genomförde under novembermötet.

- Från 2023 har vi tvingats höja den normala avgiften för våra månadsmöten till
120 kr.

- Från och med februari kommer vi, den första tisdagen i varje månad, att ha en expeditionsdag i vår lokal på Folkets Hus.
Då kommer det att finnas minst en person från styrelsen närvarande. Vi sticker ut hakan lite och kallar det IT-café. Har ni problem med telefonen eller paddan, ta med den. Vi är inga experter men med förenande krafter ska vi försöka lösa problemen.

Tjänstgörande servicegreupp bjöd in till matbordet.

Kön ringlade lång. I kväll serverades det soppa.

Patrik Rasmusen från Tumlaren informerade om det avtal Pdf, öppnas i nytt fönster. som slutits mellan
PRO Kungshamn och Tumlaren. Passa på att utnyttja de erbjudanden som finns.

Jan Svensson från Hovenäset stod för kvällens underhållning.