Förening Kungshamn

Vår förening

PRO Kungshamn bildades 1966 och har därmed hunnit bli över 50 år.
Du kan läsa mer om detta under Historik samt i vår folder Pdf, 1 MB, öppnas i nytt fönster. som togs fram i samband med 50-årsjubiléet.

Medlemsmöten
Grundpelaren i vår verksamhet idag är våra medlemsträffar. Vi träffas en gång per månad i Folkets Hus under september till maj för trevlig samvaro.

Vi startar ofta med olika typer av samhällsinformation. Därefter intar vi en bit mat och bjuds på underhållning. För detta tar vi ut en mindre avgift. Dessutom finns möjlighet att köpa lotter.

På våra månadsmöten finns 2 st. värdar. Tag gärna kontakt med dessa. De kan svara på frågor och hjälper gärna till att hitta sittplatser.

Aktiviteter
I vår förening finns bl.a. möjlighet att spela canasta, spela mattcurling och vi har matlagning för herrar.
Det är våra egna medlemmar som ställer upp ideellt som kursledare. Inför varje termin skickar vi ut ett program för denna verksamhet.

Påverkan
Vi ingår, tillsammans med övriga PRO-föreningar och SPF inom Sotenäs kommun, i det Kommunala PensionärsRådet, KPR Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Där har vi möjlighet att vara med och påverka frågor inom Sotenäs kommun som berör äldre personer.