Förening Kungshamn

Foto: Göran Gustafsson

Mötet startade som vanligt med en säkerhetsinformation av Ingemar Holmer.
Alla ska veta var hjärtstartaren finns och hur man utrymmer salen.

Sotenäs nya kommunalråd Therese Mancini presenterade sig själv och informerade om kommunens framtidsplaner. Hon svarade även på frågor.

Jan Åsberg, vår alldeles egen bartender, informerade om att nästa pubafton kommer att gå av stapeln fredagen 12 maj. Då är alla medlemmar hjärtligt välkomna. Glöm inte att ta med medlemskortet.

Monica Hansson från Friskvårdskommittén informerade om att vårterminen närmar sig sitt slut. Sista träffen för Canastan är torsdag 27 april och för Mattcurlingen tisdag 25 april.

Thomas Bergqvist berättade att vår egen PRO-kör kommer att sjunga in våren på Gerlegården på Valborgsmässoafton 30 april.

Vivianne Gustafsson informerade om KPR, Kommunala PensionärsRådet. Nästa möte är den 4 maj. Frågorna som pensionärföreningarna lämnat in till kommunen inför detta möte finns publicerade på vår hemsida under PRO påverkar.

Brita Arndt informerade
om kommande kulturarrangemange i kommunen.

Idag bjuds vi på paj som tillagas av Jill Andersson direkt i vårt kök.

Alla lät sig väl smaka av den mycket goda pajen.

MM Swing spelar swing-jazz. I orkestern hittar vi Maggan Ekdal, Marjo Ekelöf, Jan-Åke Johansson, Pär Gullberg, Tommy Törnblom och Karl-Ove Larsson.

Här spritter det lite extra i benen på herrskapen Röstad och Björlin