Förening Lysekil

Sillbord

Förväntansfulla gäster

PRO Lysekil bjöd in till lunch med sill

Johnny håller quizz

Årets sista medlemsträff startade med sill lunch. När framplockningen var klar så hälsade Christer alla hjärtligt välkomna till denna träff.

Alla lät sig väl smaka och faten nästan tömdes.

När alla var mätta och belåtna så var det dags för Johnny att bjuda på ett musikquizz. En del frågor var enklare än andra att svara på. De som lyckades bäst hade 9 rätt av 12 möjliga, bra jobbat.

Christer informerade från mötet som hållits i Rådet för äldrefrågor.

Sedan så dukades det fram kaffe med dopp.

Helen peppar dansarna

Därefter skulle några av våra linedansare visa vad de lärt sig under våren under ledning av Helen, Britta och Rita. De visade verkligen framfötterna och vi rycktes med i musiken och rytmen. Ledarna avtackades med blomma och lott av dansgrupperna.

Full fart

Johnny och kaffekommittén avtackades med varsin lott för sina insatser.

Som avslutning så var det naturligtvis lottdragning som sköttes av Eva o ”Klasse”. Många gick nöjda hem med fina vinster.

Ett stort tack riktades till Vaylet som tog sig ända till Klädesholmen för att hämta hem sill.

Christer önskade alla en riktigt god sommar och hälsade alla hjärtligt välkomna tillbaka till sina cirklar och aktiviteter i augusti.