Förening Lysekil

Närvarande på möte ca 60 personer

Mia och Josefin ger fotvårdsinformation

Information från Ortopedservice

Mia Mars och Josefin Ekegren informerade om hjälpmedel vid förslitningar och andra kroppsdefekter. Ortopedservice bildades 1987 och finns på olika platser i Västsverige, närmaste platsen är Uddevalla. I butiken i Uddevalla görs analys för inlägg och här finns ett brett sortiment av ortopediska hjälpmedel och fotriktiga skor. På onsdagar kommer även en fysioterapeut som hjälper till med balansträning. Ortoser är skydd som stabiliserar kroppsdelar och motverkar värk. Fel skor kan leda till led- och muskelsmärta i knän, höfter och rygg, kan även orsaka fotproblem. Smärtor medför ökad trötthet. De flesta fotbesvär kan åtgärdas med inlägg eller rätt sko. Inlägg eller fotriktiga skor stabiliserar, avlastar och korrigerar fötter vilket medför smärtlindring. De avslutade informationen med visning av olika typer av skor.

Nya Medlemmar

Sedan förra medlemsmötet har vi fått 13 nya medlemmar.

KPR

Pensionsföreningarnas samarbetsgrupp har svarat på en skrivelse från Västtrafik. De vill ha tillbaka direktlinje från Lysekil till Göteborg. Vill även har bättre turlinjer till Näl. Färjeturerna till Skaftö samordnas inte med bussturerna. Önskemål finns att utöka Lysekilsrundan med två hållplatser, Sivik och Fiskebäck.

Resekommittén

En ny resa presenterades En hemliga resa den 23 maj. Kostnad 925 kronor och anmälan senast den 15 april till Tommy Axelsson.

Studier

En träff för cirkelledare och rapporteringsansvariga skall hållas den 16 februari i ABF:s lokaler.

Det finns ett stort intresse för en ny grupp som dansar linedans. Intresset är så stort att man kanske behöver dela upp den i två grupper

Vinster från förra årets trippelskrap måste lösas in före 1 mars

Vi behöver personer till kaffekommittén

Åke Dahlbom underhåller

Underhållning

Åke Dahlbom från Munkedal stod för underhållningen. Han började med Robban Brobergs låt; Det som göms i snö. Han fortsatte med King of the road och Take Me Home, Country Roads. En välkänd irländsk visa fick texten ”levande krabbor är billigast här” i en svensk översättning. Sedan följde flera svenska och utländska låtar. Han avslutade med Rose garden, efter önskemål från ordföranden och Åke avtackades med applåder.

21 mars, årsmöte

10 april, räkfest med underhållning av Benny Jannerbrink.

18 april, medlemsträff med underhållning av Maggan Ekdahl

19 april, vinprovning.

Förutom dessa aktiviteter kommer styrelsen att åka på en 2-dagars planeringsträff den 27-28 februari.

Planer finns även att anordna ett PRO-kollo med 2 övernattningar

Lottdragning och avslutning

Tommy och Eva förrättade dagens lotteri. Efter lottdragningen avslutade ordföranden mötet och tackade för visat intresse.

Text KåGe Mattsson och Foto Tommy Axelsson