Förening Lysekil

Medlemsmöte april

Medlemsträff hos PRO Lysekil

Torsdag 18 april samlades ca 80 medlemmar hos PRO Lysekil i Forumsalen, Folkets hus, för medlemsträff.

Ordförande Christer Höglind hälsade alla hjärtligt välkomna och presenterade därefter eftermiddagens föredragshållare som var Strandstädarna.

Ann Willbjer, strandstädarna, berättar

Ann Willbjer, Alf Andersson och Dan Ek visade bilder och presenterade sin verksamhet som bedrivs från Marstrandsfjorden till Brofjorden. En vecka/månad utgår båten från Ellös och då kan man åka med från Lysekil om man så önskar. Man anmäler sig genom att maila föreningen.

Alf Andersson och Dan Ek berättar om strandstädarnas båt

Alf berättade lite om båten och dess historia, Ann redogjorde för förra årets verksamhet som innebar att man samlade ihop 194 säckar med skräp. Ca 150 personer lade ner över 1700 timmar.

Vid västerhavsveckan kommer man tillsammans med Kvartsita angöra Lysekil.

Intresserade åhörare

Resekommittén anmälde att det fanns förslag på olika aktiviteter och efterhörde vilket intresse det fanns hos deltagarna. Det visade sig att de gav kommittén i uppdrag att jobba vidare och återkomma.

Christer informerade om vilka aktiviteter som låg i pipeline i april och maj. Håll utkik efter annonsering i LP eller via hemsidan.

Därefter var det dags för kaffe och smörgås som kaffekommittén hade fixat.

Maggan Ekdahl med musiker stod för underhållningen

Dags för musikunderhållning av Maggan Ekdahl med ensemble. I gruppen fanns ett par välkända Lysekilsprofiler.

Gruppen bjöd på svängig musik och mot slutet blev det lite spontandans. De avtackades med rungande applåder.

Träffen avslutades så med den traditionella lottdragningen. Klasse fick bistå Eva då Tommy var på resande fot. Flera glada vinnare fick finfina priser.

Christer tackade för visat intresse och hälsade alla välkomna på de kommande aktiviteterna.