Förening Lysekil

ÅRSMÖTE HOS PRO LYSEKIL

Torsdagen den 21 mars var det årsmöte hos PRO Lysekil i Folkets hus.

Ordförande Christer Höglind hälsade de ca 80 medlemmarna hjärtligt välkomna till mötet.

Anita Gustafsson ledde parentationen och läste en dikt till de avlidnas minne samtidigt som ett bildspel, gjort av Tommy Axelsson, visades.

Därefter sjöng Protonerna några sånger.

Lunchen serverades

Så var det dags för att inta lunchen som bestod av broccolisoppa med bröd.

Curt Borgenstam valdes att leda mötet och vid sin sida fick han Siv Hansson som höll i pennan.

Florence Hallberg samt Marita Classon valdes att justera protokollet.

Den digra verksamhetsberättelsen gicks igenom, likaså den ekonomiska berättelsen. Revisorerna förordade att styrelsen skulle beviljas ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2023, vilket även klubbades.

Så var det dags för valen till nästa års styrelse. Christer Höglind omvaldes som ordförande för 2 år, Annica Winberg valdes till sekreterare för två år, nyval. Två ledamöter för två år blev Jan-Birger Fredriksson och Ingrid Granlund, nyval på båda. Fyllnadsval på 1 år valdes Anne Karlsson, nyval. Pia Axelsson och Benny Söderberg omvaldes som ersättare på ett år. Här finns en vakans.

Vivi Ann Sjölund omvaldes på två år som revisor. Revisorersättare blev omval för Marita Classon och nyval för Barbro Maxell.

Valberedning, omval Britt-Marie Nilsson och nyval Roland Karlsson, även här finns en vakans.

Efter valen gavs det information från senaste mötet med kommunen, Rådet för äldrefrågor, och även vad som sker i föreningens regi under april månad.

Resekommittén redogjorde för vilka resor vi har att se fram emot.

Eva, Siv och KåGe avtackades efter 11 år i styrelsen

Då var det dags för avtackningar som gjordes av Christer. Curt och Siv avtackades för deras fina arbete med att leda mötet och fick gå hem med varsin tulpanbukett.

Marianne Oscarsson, värdinna, Lars Wester, valberedare, Ingvor Hammargren, linedans och Margareta Widell, vegetarisk matlagning avtackades med varsin tulpanbukett.

Tre veteraner avtackades för sina många år i styrelsen. De förärades med varsin orkidé. Siv Hansson, sekreterare, Eva Sjöfält, studieorganisatör och Karl-Gösta Mattson, medlemsansvarig.

Förtjänsttecken utdelades till Karin Evling, Vaylet Lagrell och Ingemar Karlsson Sandell (Donald) för mer än 10 års arbete i föreningen. De fick även med sig varsin vacker bukett.

Underhållning av PROtonerna

Dags för kaffe och kaka. Därefter tog kören sig an att ge oss en stunds musikalisk upplevelse.

Mötet avslutades med lottdragning, som leddes av Tommy och Eva. Mellan varven fick vi oss en historia av Tommy som ledde till glada skratt. Det blev några glada vinnare som fick med sig något hem.

Christer Höglind tackade för visat intresse och hälsade välkommen till stundande begivenheter hos PRO Lysekil.