Förening Ramsele-Edsele

Vasa 23-24 maj 2022

Som vi längtat efter att göra en resa tillsammans! Vi var 34 PRO:are från Ramsele och ytterligare 13 från Långsele och Sollefteå på resan. Trevligt att ha samarbete över föreningsgränserna i Samorg. Det ska vi fortsätta med.

Vilken morgon! Bensträckare och fika i Sidensjö

I terminalen i Holmsund i väntan på ombordstigning

I Holmsund gick vi ombord på Wasalines miljövänliga färja AURORA BOTNIA, som bjöd på en avkopplande dag med god mat, musik och förstås trevligt sällskap.

Eftersom vi steg på bussen redan kl 05.30 på torget i Ramsele var det perfekt att få äta skärgårdsbuffé direkt vid båtresans början.

Mätta och belåtna gick vi sedan för att upptäcka vilka möjligheter som bjöds oss på den totalt fyra timmar långa resan.

I hamnen stod "vår" buss och väntade på att skjutsa oss till vårt centralt belägna hotell SOKOS VAAKUNA. På aftonen åt vi gemensam 3-rätters middag.

Oj, vad mycket glass vi har ätit.

Förmiddagen i Vasa blev avkopplande i solskenet. Det var skönt att bara sitta på torget och äta glass. Några gick på shoppingrunda och köpte Hawaiiskjortor och sommarhatt, en annan en sommarklänning ...

Hawaiikillarna Berndt och Leif

På eftermiddagen gick resan hemåt igen med skärgårdsbuffé, shop, soldäck och pianobar. Allt toppenbra - till och med vädret!

Tack reseansvariga, Inger Persson, Leif Gissler och Barbro Karlström, för att ni ordnar så bra för oss!

Slagna hjältar? Nää, inte de gossarna.

Inger Persson, Agneta Jeansdotter, Barbro Kjellsson och Barbro Karlström har bidragit med bilder.

Text och bilder: Kristina Jönsson