Förening Ramsele-Edsele

Den glada chauffören Hieke Visser i samspråk med några lika glada PRO:are

Personer framför träd

Ålandskryssning 6-7 maj 2019

Åter igen fyllde vi en buss när vi åkte på resa. Ålandskryssningen lockade 47 medlemmar att fara på minisemester.

Under 40 timmar, med undantag för några timmars sömn, kunde vi umgås och bekanta oss med varandra. Bekanta oss med varandra? Javisst - flera av föreningens nyblivna medlemmar var med på resan.

I Gnarp gjorde vi första pausen för bensträckare och "bussfika". Vackert väder men ganska kyligt.

På bilderna syns många ryggar men också en och annan i profil.

I Gnarp finns fina rum för enskilt behov.

Färden gick vidare till Tönnebro för lunch och sedan nästa bensträckare i Storvreta norr om Uppsala . Mera bilder på bland annat ryggar....

Ombord på Birka Cruises väntaross mycket underhållning att välja mellan...

...men först blir det buffé i Sjösalen och sedan kan man njuta av skön sång och musik i pianobaren eller dansa till Matz Bladhs orkester.

Tidig morgon i Mariehamn sedd genom hyttfönstret och nån timme senare är vi på återresa.

Med vacker utsikt från Västerbron har vi påbörjat bussresan hemåt och nu upprepar sig färden -- men i omvänd ordning.

Text och bild: Kristina Jönsson