Förening Ramsele-Edsele

Hälsoresan på fettisdagen 5/3 2019

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Så avslutningsvis ett par bilder på en liten del av all den vackra konst som finns på Österåsen.

Text och bild: Kristina Jönsson

Fettisdagslunch på Österåsen 5/3 2019

Vilken härlig dag det blev! Vi fyllde bussen med resenärer och kompletterade med en bil när vi "gjorde" Österåsens hälsohem.

Enhetschefen Katarina Krutar hälsade oss välkomna och lotsade oss så småningom en trappa upp där hon på ett intressant sätt berättade om tillkomsten av och historien om Österåsen.

En bassäng med vaaarmt vatten och ett välutrustat gym är något av det som gästerna har tillgång till.

Lunchdags, och vilka finns i köket om inte Ramseleflickorna Lena Ulfsdotter Jokiaho och Vibeke Nilsson...

...och inte nog med det i administrationen finns en tredje Ramseleflicka , Catharina Jonsson.

Text och bild: Kristina Jönsson