Förening Ramsele-Edsele

Vårfesten 23/5 2024

Vilka fantastiska medlemmar vi har i vår förening! Från Vilhelmina, Dorotea, Raftsjöhöjden, Strömsund, Långsele, Edsele och Ramsele strömmade de till för att vara med i gemenskapen. En ny medlem hälsades också välkommen.

Samvaron inleddes med lunch på Restaurang Solporten varefter vi samlades i hörsalen. Några extra stolar behövdes för att alla 85 skulle få sittplats.

Ordförande Henry hälsade alla varmt välkommen - medlemmar, skrivtolken Rose-Marie Strid samt musikanten Johan ”Trubadur” Lindström.

Även på vårfesten behövs lite information:

• Motionslådorna i Edsele och Ramsele är utplacerade. Besök dem och skriv ditt namn. Fina vinster väntar vid sommarens slut. Röda Korset är medarrangör.
  • Bengt gjorde PR för sommarens resa 17 juli som går till Hemsö fästning. Vid behov ta med rollator. Avresa från Faxen kl 8.30 och Edselemacken 8.45.
  • Vinstdragning av inlämnade friskvårdskort. Tre glada motionärer vann Trippelskrapetlotter.
  • Tipspromenader på onsdagar kl 13.00. De går ut från boulebanan på Änget. Tipsrundan som är gratis kan belönas med vinster till de tre bästa resultaten. Vid målgång grillar Lars korv och Henry kokar kaffe. Det kostar däremot en liten slant. ALLA är välkomna.

Lars och Per-Ola sålde lotter som hade strykande åtgång då vinsterna var nybakat tunnbröd av mästerbagerskan Elsa Sundin. Henry avslutade med att tacka för dagen och önskade skön sommar. Allra sist bjöd Johan Trubadur på några sommarlåtar.

Text och bild: Kristina Jönsson