Förening Ramsele-Edsele

Månadsmötet 25/4 2024

Månadsmötet 25 april hölls i Edsele bygdegård. Ordförande Henry kunde hälsa 49 personer välkomna.

Eftersom det senare i år blir ny ordning för hur vi sorterar våra sopor var Johanna Sjölund, samordnare för avfallshanteringen i Sollefteå kommun, inbjuden till mötet. Hon informerade och svarade på alla våra frågor.

Johanna svarade på frågor om både vått och torrt

Lite övrig information: Henry påminde om att det är hög tid att byta till sommardäck.

Däcken ska ha minst 1,6 mm mönsterdjup. Bengt Nilsson rapporterade från PRO-vetartävlingen tidigare i månaden då ett av våra lag kom på delad andraplats i kommunkampen. I början av maj blir sommarens ”motionslådor” utplacerade i Edsele och Ramsele. Var finns de? Info i Edsele vid affären och i Ramsele på Röda Korset.

Efter att en utredning förespråkar nedläggning av Sollefteå sjukhus har föreningar och företag i Edsele och Ramsele protesterat i en skrivelse. PRO Ramsele-Edsele stöder helhjärtat skrivelsen.

Anmälningslista till sommarens dagsresa var utlagd på borden. Den 17 juli åker vi till Hemsö fästning. Rollator är bra att ha med på resan. Än finns möjlighet att anmäla sig till resan.

Dagen avslutades med tre omgångar bingo med Lars Forslund som utropare. Vinsterna bestod av Trippelskrapetlotter, vilket var populärt.

Text och bild: Kristina Jönsson