Förening Ramsele-Edsele

Årsmötet 22/2 2024

Årsmötet lockade 70 medlemmar till Faxen. De kom från Långsele, Junsele, Backe, Strömsund, Edsele och Ramsele med omnejd.

Matti poserar

Efter att ordförande Henry hälsat välkommen gick ord och ton till Matti Modigh från Hammerdal som var dagens underhållare. Han har en spännande, blandad repertoar av glada - ibland bortglömda - låtar. Spännande också att spelningen funkar eftersom han håller dragspelet upp-och-ner.

Flera medlemmar undrade var de skulle betala inträdet men fick det glada svaret att idag bjuder föreningskassan på kalaset. Dagen till ära hade "köket" gjort semlor till fikat.

Efter fikapausen hölls den formella delen av årsmötet. Bengt Nilsson ledde mötet och Sonja Sandström förde protokollet. Olle Sidén valdes som ny kassör och Elisabeth Bystedt tar över studieorganisatörsskapet. Nyval också av Per-Ola Kjellsson som ersättare i styrelsen. Övriga ledamöter omvaldes. Styrelsen har 10 ledamöter - sju ordinarie och tre ersättare.

En av de fina, skänkta vinsterna

Som vanligt när vi har lotteri hade medlemmarna skänkt vinsterna. Varmt tack! Vinstbordet var dignande och Lars Forslund och Per-Ola Kjellsson sålde rekordmånga lotter.

Ordförande/trafikansvarige Henry avslutar varje möte med en trafikmaning. Nu påtalade han särskilt vikten av försiktighet på grund av de höga snövallarna som försämrar sikten i korsningarna. Han konstaterade också att bruket av västar med reflexer har ökat vilket är mycket glädjande.

Text och bild: Kristina Jönsson