Förening Ramsele-Edsele

Månadsmöte 21/3 2024

Månadsmöte med mannekänguppvisning!

Torsdag den 21 mars hade vi medlemsmöte på Faxen. Mobila klädbutiken Senior Shop kom med vår- och sommarkollektionen som visades av våra egna mannekänger.

Kassören Olle och "högra handen" Maud välkomnade besökarna vid entrén. Det var 69 som kom till mötet. Vi hade glädjen att hälsa två nya medlemmar välkomna.

Lite inledande information:

• Den 10/4 har distriktet årsmöte i Örnsköldsvik och den 16/4 Sollefteå samorgs årsmöte i Sollefteå. Vid båda tillfällena är Olle Sidén och Kristina Jönsson utsedda som ombud.
  • Henry påminde om att 15/4 är sista datum för vinter-/dubbdäck såvida det inter råder vinterväglag.
  • En grupp som ska snickra är på gång. Bra att vi har en snickebo.
  • Distriktet hade bjudit in till hälsodag på Österåsens hälsohem den 20/3. Från vår förening var det tre deltagare. Lars berättade om den innehållsrika dagen som hade artros som genomgående tema.
  • Bengt inbjöd till frågetävlingen PRO-vetarna . Två tremannalag är anmälda till kommuntävlingen som hålls i Överlännäs den 3/4.
  • Årets broschyr med viktig info - namn, datum osv. - delades ut.
  • Onsdag den 24/4 blir det författarbesök på Ramsele bibliotek. Ämnet är: Vildmarksvägen

Den här gången var det övervägande damer i publiken och bara 19 män. Behöver inte männen några nya kläder inför vår och sommar? För dagen var det tre av mannekängerna, Kicki Hällqvist, Lola Lundgren och Lennart Jonsson, som gjorde debut medan Eva Karlsson, Inger Ramstedt och Kjell Rydstedt hade gått på "catwalken" förut.

Kjell, Lola, Eva, Inger, Kicki, Lennart

Köket serverade smörgåsfika. Lars sålde Trippelskrapet. Även till det här mötet kom medlemmar från Strömsund, Backe, Junsele, Långsele, Helgum och naturligtvis Edsele/Ramsele.