Förening Ramsele-Edsele

Månadsmötet 25/1 2024

PRO Ramsele-Edsele har haft årets första medlemsmöte. Vi var 63 som samlats på Faxen torsdagen 25 januari.

Efter inledande välkomstord från ordförande Henry kunde bibliotekarien Margareta Rehnberg från Ramsele bibliotek ta till orda.

Maggie hade mycket att berätta om olika tjänster som vi kan få del av genom biblioteket. Förutom vanliga boklån kan man t.ex. läsa dagstidningen i pappersform. Vill man i stället använda sig av den digitala varianten kan man även få sådan vägledning. Om man är intresserad av en läsecirkel finns färdiga bokkassar med litteratur av både svenska och utländska författare.

"Maggie från Bibblan" hade mycket information om vad biblioteket kan göra för oss

Henry gav en kort rapport från senaste mötet med Förtroenderådet och Kristina informerade om studiecirklar. PRO-kören, som sedan starten för 14 år sedan gjorde sitt 142:a publika framträdande, bjöd på bland annat en Ted Gärdestad-låt och ett par melodier från 1954.

Efter fikapaus spelade vi tre omgångar bingo med Lars som utropare. Lyckliga vinnare fick denna gång Trippelskrapetlotter vilket ger ytterligare chans till vinst.

Bild och text: Kristina Jönsson