Förening Örnsköldsvik

Mars 2024

Information om arv och testamente

Ordförande Lage Dahlqvist hälsade alla välkommen till onsdagens möte och presenterade dagens programpunkter. Den första som därefter fick ordet var Erik Johansson, f.d. sportchef på FV, som efterlyste frivilliga på sina hemmamatcher och den som först räckte upp handen att vara volontär fick en t-shirt. Räckte upp handen gjorde Åke Didriksson.
Den nya styrelsen fick också presentera sig.
Därefter fick Per Bergmark från Familjens Jurister ordet och lotsade oss igenom framtidsfullmakter, arv och testamente. Familjens Jurister är Sveriges största juristförening och vi som medlemmar i PRO är en del av "ägarna". I vårt medlemskap i PRO så är Folksam en viktig part i våra försäkringar och rådgivning. Vi fick en bra genomgång av Per och många fick möjlighet att ställa frågor.
Vi bjöds som vanligt på kaffe och god smörgås. Birgitta som ansvarar i köket ser gärna att fler anmäler sig att hjälpa till i köket med att fixa fika.

Lage Dahlqvist och Robin Hörnkvist berättar om äldregalan

Lage Dahlqvist och Robin Hörnkvist berättar om äldregalan Foto:Eva Sonidsson

Robin Hörnkvist som arrangerar Äldregalan den 3 maj på Arenan, berättade lite om sig själv och spelade glada låtar som vi sjöng med i. Vi fick även möjlighet att köpa biljetter. Lage berättade också om en del resor som kommer. Nästa möte den 24 april informeras vi om kommunens fixartjänst.

Eva Sonidsson