Förening Örnsköldsvik

Årsmöte 2024

KaLas underhöll

Onsdagen den 28 februari gick PRO Örnsköldsviks årsmöte av stapeln i Pingstkyrkans lokaler. Ordförande Lage Dahlkvist hälsade medlemmarna i den fullsatta lokalen välkommen.
Att leda dagens förhandlingar valdes Anna Sundberg vice ordförande i Välfärds nämnden, att skriva dagens protokoll valdes Eva Sonidsson.
Årsmötesförhandlingarna gick galant och två nya styrelseledamöter valdes Ulf Edlund och David Widén.
Eva berättade om att vi i PRO nått en delseger. PRO Riks har nämligen under en lång tid arbetat med att höja pensionerna. Idag (läs onsdag) har nämligen regeringen tillsatt en arbetsgrupp för att komma överens om hur mycket pensionsavgifterna ska höjas framöver.
Lars Dahlkvist gjorde ett fint bildspel över medlemmar som lämnat oss under åren.
Lars berättade också om det projekt han börjat skissa på med en ansökan till Allmänna Arvsfonden som ska jobba för att nå dom medlemmar som mest sitter hemma och inte tar sig ut på aktiviteter.
Vi fick också en uppmaning från Lage att gå in på folskspel.se och lägga vår röst på "Tennis på studs" som är nominerade till Årets Eldsjäl en gala som sänds på tv och äger rum på Cirkus den 11 april.
Vi bjöds på kaffe och en god semla av personalen i köket. Ivar Svensson sålde trippel skrapet.

KaLas underhöll Foto: Eva Sonidsson

KaLas stod för den trevliga underhållningen med gamla goa låtar och ett Quiss som innehöll både idrottsprofiler, låttitlar och andra kluriga frågor. Uppskattat inslag.
Vice ordförande avtackade Lars Dahlkvist som valt att sluta i styrelsen.

Lars Dahlqvist avtackades Foto: Eva Sonidsson

Även Anna och Eva avtackades med varsin bukett tulpaner.
Nästa möte 27 mars kommer Familjens jurister och berättar om saker som testamente, arv, framtids fullmakter. kommer att bli ett intressant möte.vi riktar ett stort tack till kökspersonalen som såg till att vi fick gott i magen.

Många medlemmar kom Foto: Eva Sonidsson

Eva Sonidsson